Altares Dun & Bradstreet versterkt marktpositie met overname master data specialist Olbico

Leestijd 10 minuten | Geschreven door Anne de Geus | 8 april, 2019

Persberichten

Rotterdam, 8 april 2019 – Altares Dun & Bradstreet, internationaal expert in bedrijfsdata, heeft per 28 maart 2019 het Nederlandse softwarebedrijf Olbico overgenomen. Olbico, opgericht in 2008, is gespecialiseerd in het maken en ontwikkelen van innovatieve software voor master data management (MDM) platformen, API’s en connectoren van CRM- en ERP-systemen.

Deze overname is een volgende stap in het verwezenlijken van de strategie van Altares Dun & Bradstreet om de leiderschapspositie in de MDM-markt te verstevigen. Hun klanten profiteren hiermee van een krachtige verbinding tussen interne en externe bedrijfsdata, waardoor een integraal beeld van de bedrijfsvoering geschept wordt. De twee bedrijven werken sinds 2010 al samen.

Agile inspelen op marktvraag

De overname van Olbico was een strategische keuze van de dataspecialist om tegemoet te komen aan de groeiende vraag naar een geïntegreerde benadering van data. De schaalbaarheid van de software, de agility en de moderne technologische infrastructuur waren belangrijke redenen om over te gaan tot acquisitie. Door de overname zet Altares Dun & Bradstreet een belangrijke stap richting haar ambitie om marktleider te blijven op het gebied van datamanagement en haar dienstverlening verder aan te vullen.

Luc Querton, CEO van de Altares Group: “We hebben heel lang een partnership met Olbico gehad. Het is een innovatief bedrijf dat dezelfde drive en ambities heeft. Het tijdstip is nu aangebroken om ons aanbod definitief met hun expertise te verrijken en onze marktpositie verder te verstevigen. Door deze samenwerking brengen we complexe technologie en data nog verder samen. Met de oplossingen van Olbico kunnen we tegemoetkomen aan de ontwikkelingen op de markt en sneller én agile inspelen op de behoeften van onze klanten.”

Wolfert van Duin, oprichter en CEO van Olbico: “We zijn verheugd om toe te treden tot de Altares Dun & Bradstreet Group. Olbico kan zich nu nog meer focussen op het ontwikkelen van oplossingen rondom datamanagement, bedrijfsinformatie en CRM. Hiermee zijn zowel Altares als Olbico in staat om sneller de internationale markt te bedienen en onze ambitieuze groeidoelstellingen te realiseren.”

Tweede overname binnen korte tijd

Dit is de tweede grote overname van Altares Dun & Bradstreet binnen korte tijd. In september 2018 nam het bedrijf Invoxis over, specialist op het gebied van Natural Language Processing (NLP). Eén van hun eerste gezamenlijke innovaties, IndueD™, een cloud-platform voor due diligence, is inmiddels succesvol geïntroduceerd. De overnames zijn onderdeel van een sterke bedrijfsstrategie om de toppositie als dataspecialist te handhaven en klanten op het juiste moment, op de juiste manier van innovatieve tooling te voorzien.

Over Olbico

Olbico is specialist op het gebied van datakwaliteitsverbetering en heeft intelligente oplossingen waarmee bedrijven in staat worden gesteld om de kwaliteit van data van zowel (internationale) particuliere- en zakelijke klantgegevens te verhogen en te waarborgen. Meer informatie is te vinden op de website en LinkedIn.

Over Altares Dun & Bradstreet

Als expert op het gebied van bedrijfsgegevens, verzamelt, structureert, analyseert en verbetert Altares B2B-data om deze “smart” te maken en de besluitvorming voor senior en operationele managers te vergemakkelijken. De groep biedt zijn expertise aan in de volledige datawaardeketen.

Altares Dun & Bradstreet, ‘s werelds grootste internationale B2B-informatienetwerk, biedt ongekende toegang tot haar databases van meer dan 300 miljoen bedrijven in 220 landen. Meer informatie over Altares Dun & Bradstreet is te vinden op de website en LinkedIn.

Over Naxicap Partners

Naxicap Partners – een aan Natixis Investment Managers* gelieerde onderneming – is een belangrijke speler op het gebied van kapitaalinvesteringen met een beheerd vermogen van 3,2 miljard euro. Naxicap Partners is een betrokken en verantwoordelijke investeerder en bouwt samen met ondernemers aan sterke en opbouwende samenwerkingen om hun projecten tot een succes te maken. De onderneming heeft zo’n 35 investeringsprofessionals in dienst. Zij werken vanuit vijf vestigingen in Parijs, Lyon, Toulouse, Nantes en Frankfurt. Meer informatie is beschikbaar op www.naxicap.fr.

Deel via social media

Anne de Geus

Marketing Campaign Officer

Whitepaper

Credit Monitoring

Kansen voor jouw organisatie in beeld

Een kredietcheck bij klantacceptatie is waardevol, maar ook meteen verouderd. Het échte kredietrisico begint eigenlijk juist pas nadat je een klant hebt geaccepteerd. De oplossing: monitor de financiële gezondheid van je klanten real-time.

Pdf van 16 pagina’s, 0,4 MB
Credit Monitoring

Wilt u meer lezen over creditmanagement en compliance?

Een bedrijf of D-U-N-S nummer opzoeken?

Een artikel of onderwerp opzoeken?

Suggesties

Schrijf je nu in!

Ja, ik wil elke maand op de hoogte worden gebracht van trends & ontwikkeling rondom Credit Risk, Compliance, Master Data, Supply Chain en Sales & Marketing.

Je keuze voor

quizz outcome