Het overwinnen van innovatieobstakels als Credit Manager

Innovatie. Het woord vliegt ons al jaren om de oren en we lijken er niet meer omheen te kunnen. Bedrijven passen hun manier van werken aan, tuigen innovatie initiatieven op en zo’n beetje elke afdeling neemt het mee in de jaarplannen. Toch gaat innovatie vrijwel altijd gepaard met obstakels en weerstand. Als credit manager, ofwel finance leader moet je soms besluiten om een innovatie gericht initiatief af te schieten, maar ben je dus juist ook degene die zo’n initiatief kunt aanmoedigen. Hoe past de hedendaagse finance leader zijn mentaliteit aan om te kunnen presteren in deze roerige tijden? In deze paper bespreken we 5 manieren om innovatie-obstakels aan te vliegen.

Grensoverschrijdende aanpak om de internationale UBO te achterhalen

(Inter)nationale wetgevers stellen, begrijpelijkerwijs, meer en meer regels opvoor het KYC-proces. Er wordt een steeds grotere berg aan verantwoordelijkheden gelegd bij de compliance professional. En breidt de organisatie uit naar een ander land? Dan komt er mogelijk nóg een set buitenlandse regels op je bordje te liggen. In deze paper leggen we uit hoe je omgaat met UBO’s over de grens.

Maatwerkoplossingen voor automatische kredietwaardigheidscheck en fraude-indicatoren bij klantacceptatie

De maatwerkoplossingen van Altares Dun & Bradstreet voor customized scoring en voorspellende fraude-indicatoren helpen onze klanten om klantacceptatiechecks te automatiseren en mogelijke fraude vroeg te
signaleren. Het resultaat? Beslissingen die passen bij je risk appetite. Enorme tijdbesparingen. En ook medewerkers zonder finance- of compliance-achtergrond kunnen voortaan kredietbeslissingen nemen.

UBO-structuren begrijpen

Als creditmanager is het belangrijk om betrokken te zijn bij het klantacceptatieproces. Het accepteren van nieuwe klanten brengt namelijk veel risico’s met zich mee. Door te kiezen voor een strategie waarbij je de kredietwaardigheid van potentiële klanten preventief bepaalt en blijft monitoren, bouw je een kwalitatief goede klantenportefeuille op.