Razendsnelle klantacceptatie in B2B
Van nieuwe klanten aanmaken tot verifiëren en van screenen tot monitoren: het volledige klantacceptatieproces kan in slechts 30 seconden. Bespaar enorm op handmatig werk en haal meer uit je team.
Razendsnelle klantacceptatie
B2B klantacceptatie in 30 seconden
Bij veel bedrijven duurt het aanmaken, screenen en accepteren van klanten gemiddeld 6 weken. Met onze data en oplossingen automatiseer je dit proces en duurt het slechts 30 seconden.
Razendsnel, schaalbaar en betrouwbaar
Bespaar enorm op handmatige handelingen
Verhoog de efficiency van teams en medewerkers
Een flowchart maakt de hobbels in het proces duidelijk
Welke stappen kun je automatiseren?
Dure medewerkers zouden geen data moeten overtypen, maar doen waar ze goed in zijn.
Huidige klantacceptatie
Razendsnelle klantacceptatie
Video: klanten accepteren in real-time
Jorick laat in realtime zien dat B2B klantacceptatie mogelijk is binnen 30 seconden.
ervaringen
Ervaringen van onze klanten
"Ons creditproces is voor het overgrote deel geautomatiseerd. Het kost ons relatief weinig tijd om relaties te screenen, dat geeft een flinke impuls aan onze resultaten."
Wat als ik geen data had en leverde aan de klant die nu failliet is? Het is niet in cijfers uit te drukken wat deze succesvolle samenwerking met Altares Dun & Bradstreet ons heeft opgeleverd.
"De alerts die we ontvangen bij veranderingen in de situatie van een bepaalde klant, betekenen extra tijdswinst en de garantie dat we belangrijke informatie niet over het hoofd zien."
Gratis flowchart op maat
Bespreek jouw unieke klantacceptatieproces met Jorick.
Jorick maakt een flowchart op maat van jouw proces.
Leg de bottle necks in jouw proces bloot en ontdek hoe veel je kan besparen.
API
Staat jouw software er niet bij? Via onze API kunnen we onze data aan vrijwel alle tools koppelen en flows bouwen voor klantacceptatie.
Kant-en-klare integraties met veelgebruikte tools
Razendsnelle klantacceptatie levert veel op
Je bespaart veel tijd en geld, maar ook de rest van de organisatie ervaart vele voordelen.
Integer zakendoen
Als organisatie wil je niks te maken hebben met witwassen, belasting ontduiken, kinderarbeid en slavernij. Dankzij de razendsnelle UBO-check, weet je deze bedrijven en personen snel te identificeren.
Imagoschade beperken
Het kosten jaren om een reputatie op te bouwen, maar slechts 5 minuten om die te ruïneren. Gelukkig weet jij binnen 30 seconden met wie je zakendoet.
Financiele zekerheid
Screen ook financiële risico’s en accepteer of weiger klanten geautomatiseerd op basis van risico op wan- of laatbetaling.
Uniformiteit
Een goed ingericht proces dat helder is en door iedereen op dezelfde manier wordt gehandhaafd zorgt voor uniformiteit. Zo trek je één lijn in de acceptatie van klanten.
Klant is blijer
Een lange vragenlijst invullen om aan te tonen dat je integer bent... dat is nooit een prettig begin van een klantrelatie. Door de klant ongemerkt en snel te screenen, begin je wél goed.
Veelgestelde vragen
Wij monitoren onze data 24/7 gemonitord en werken die dagelijks bij. Als er wijzigingen zijn, worden die eens per 24 uur automatisch doorgevoerd in jouw tools. Van een impactvolle wijziging, zoals een aangepaste credit rating van een klant, kun je een alert krijgen.
De kosten zijn afhankelijk van de hoeveelheid data die je afneemt, zoals het aantal datapunten, in hoeveel landen en de implementatie. Je krijgt altijd een prijs op maat.
Of je onze data en beslismodellen zelf kunt opstellen en implementeren, hangt af van de kwaliteit en kennis van IT, data science en finance binnen je organisatie. Meestal verzorgen wij de implementatie, omdat organisaties de Dun & Bradstreet-data niet goed genoeg kennen of onvoldoende kennis in huis hebben om het model zelf te programmeren. Grote financiële instellingen bijvoorbeeld pakken dit over het algemeen echter zelf op. Wij leveren dan alleen de data en adviseren eventueel over het gebruik hiervan.
Ja, het komt vaak voor dat onze klanten een nog groter plaatje willen schetsen van hun portfolio. Over ieder bedrijf ter wereld bieden we zo’n 200+ datapunten, zoals bedrijfsregistratienummers, corporate structures en UBO-screening. Hier vind je een overzicht van al onze data.
Voor een groeiend aantal klanten ontwikkelt Altares Dun & Bradstreet maatwerkoplossingen voor automatische klantacceptatiechecks. Bij customized scoring stellen we bijvoorbeeld een gepersonaliseerd beslismodel op dat gebaseerd is op de risk appetite van een bedrijf. En voor financiële instellingen en leasemaatschappijen ontwikkelen we vaak voorspellende fraudeindicatoren.
Met ons D-U-N-S-nummer identificeren we ieder bedrijf ter wereld en kunnen we verbanden leggen tussen juridische concernstructuren. Deze ‘familiestructuren’ kunnen risico’s opleveren, maar ook kansen bieden. Denk aan een moederbedrijf dat een aansprakelijkheidsverklaring heeft afgegeven. Of een zusterbedrijf van jouw klant dat financieel een risico is. Zeker bij internationale concernstructuren is het cruciaal om de familiestructuur goed in kaart te hebben én te houden.