Als je investeert in een dure acquisitiecampagne, dan wil je dat de respons en de conversie zo hoog mogelijk is en dat de nieuwe klanten die je werft lang klant blijven en hun rekeningen ook betalen. Houd hier rekening mee bij het selecteren van de doelgroep voor jouw B2B campagnes.
Winstgevende prospects
Door op een slimme manier te prospecteren en te focussen op de beste prospects vergroot je de kans op succes van jouw campagnes op zowel de korte als de lange termijn. De vraag is: hoe selecteer je deze prospects? De Dun & Bradstreet data cloud maakt het mogelijk een profiel op te stellen van jouw (beste) klanten. Aan de hand van dit profiel kan in de Dun & Bradstreet data cloud gezocht worden naar zogenaamde look a likes, bedrijven die lijken op jouw bestaande klanten en waarvan de kans groot is dat ze geïnteresseerd zijn in jouw producten of diensten. Door vervolgens deze prospects te segmenteren op kredietwaardigheid en de hoogste risicogroep uit sluiten, zorg je ervoor dat de verkoop uit jouw campagne ook daadwerkelijk betaald wordt en garandeer je het succes van jouw campagne op de langere termijn.