Tips voor het vaststellen van een kredietbeleid dat werkt
Deze whitepaper beschrijft de noodzakelijke stappen om een alomvattend kredietbeleid op te stellen en toe te passen
Wij zijn nieuwsgierig en delen graag onze bevindingen. Lees hier onze laatste whitepapers over Master Data, Risk Management, Marketing Intelligence en meer.
Deze whitepaper beschrijft de noodzakelijke stappen om een alomvattend kredietbeleid op te stellen en toe te passen
Succesvol master data management in 5 stappen. Dat data belangrijk is voor een bedrijf, zal niemand ontkennen. Wil je goede rapportages kunnen uitdraaien, snel klantgegevens kunnen vinden of financiële kredietchecks doen, dan moet je kunnen vertrouwen op actuele en complete bedrijfsinformatie.
Klantacceptatie kan vertraging oplopen als je als organisatie niet beschikt over voldoende interne middelen of specifieke compliance kennis. Een andere reden voor vertraging: het moeten putten uit verschillende informatiebronnen om de benodigde gegevens boven water te krijgen. Goed nieuws: het klantacceptatieproces kan makkelijker en sneller.
Wist je dat een 360-graden-klantbeeld zorgt voor een hogere klanttevredenheid en een soepeler salesproces? We vertellen je graag waarom je vandaag nog hiermee aan de slag zou moeten.
Het supplier onboarding proces is niet niks. Voor het onboarding proces heb je bergen aan informatie over de nieuwe leverancier nodig. De juistheid van deze informatie is belangrijk voor een stabiele leveranciersrelatie en het behouden van een goede reputatie.
Een kredietcheck bij klantacceptatie is waardevol, maar ook meteen verouderd. Het échte kredietrisico begint eigenlijk juist pas nadat je een klant hebt geaccepteerd.
Inzicht verwerven in UBO’s is een fundamentele eis van de anti-witwasrichtlijn van de EU.
Innovatie. Het woord vliegt ons al jaren om de oren en we lijken er niet meer omheen te kunnen. Toch gaat innovatie vrijwel altijd gepaard met obstakels en weerstand.
(Inter)nationale wetgevers stellen, begrijpelijkerwijs, meer en meer regels op voor het KYC-proces.
Het beheer van risico’s van derden zoals klanten en leveranciers houdt een hoop compliance-professionals uit hun slaap. Door de toenemende eisen van de wet- en regelgeving, een tekort aan compliancevaardigheden en een wildgroei aan potentiële informatiebronnen lijkt dit namelijk een onmogelijke opgave.
Het is geen geheim dat veel bedrijven te maken hebben met te late of uitblijvende betalingen. Uit de Global Trade Credit Payments Study 2020 van Dun & Bradstreet blijkt dat het merendeel van de bedrijven 1 tot 30 dagen te laat betaalt (48,1%).
Dirty Data kost bedrijven wereldwijd klauwen met geld. Bovendien lopen zij winst mis doordat ze concurrenten niet kunnen bijbenen die slimmer zijn met data en analytics.
Altares Dun & Bradstreet
Otto Reuchlingweg 1094
3072 MD Rotterdam