Een kredietcheck bij klantacceptatie is waardevol, maar ook meteen verouderd. Het échte kredietrisico begint eigenlijk juist pas nadat je een klant hebt geaccepteerd. De oplossing: monitor de financiële gezondheid van je klanten real-time aan de hand van actuele kredietinformatie, voorspellende indicatoren, scores en alerts. Ontdek in deze paper hoe de hele business kan profiteren van credit monitoring.
Hoe jouw bedrijf kan profiteren van monitoring
Heb jij dankzij actuele en hoogwaardige data, doordachte voorspellende indicatoren en slimme scores continu een financiële vinger aan de pols bij je klanten? Dat heeft drie voordelen. We lichten ze uit in deze paper.
Voorkom dat je geld verliest
Bij veel bedrijven wordt er interne druk uitgeoefend om zoveel mogelijk nieuwe klanten te accepteren en producten of diensten te verkopen. Leuk, tot – sowieso te laat – de alarmbellen gaan rinkelen omdat er niet wordt betaald.
Commerciële kansen én minder risico’s
Familieverbanden kunnen risico’s opleveren, maar ook kansen bieden. Denk aan een moederbedrijf dat een aansprakelijkheidsverklaring heeft afgegeven.