Grensoverschrijdende aanpak om de internationale UBO te achterhalen
(Inter)nationale wetgevers stellen, begrijpelijkerwijs, meer en meer regels op voor het KYC-proces. Hoe pak je het vinden van de UBO nu aan op internationaal niveau?
Wij zijn nieuwsgierig en delen graag onze bevindingen. Lees hier onze laatste whitepapers over Master Data, Risk Management, Marketing Intelligence en meer.
(Inter)nationale wetgevers stellen, begrijpelijkerwijs, meer en meer regels op voor het KYC-proces. Hoe pak je het vinden van de UBO nu aan op internationaal niveau?
Het beheer van risico’s van derden zoals klanten en leveranciers houdt een hoop compliance-professionals uit hun slaap. Door de toenemende eisen van de wet- en regelgeving, een tekort aan compliancevaardigheden en een wildgroei aan potentiële informatiebronnen lijkt dit namelijk een onmogelijke opgave.
Het is geen geheim dat veel bedrijven te maken hebben met te late of uitblijvende betalingen. Uit de Global Trade Credit Payments Study 2020 van Dun & Bradstreet blijkt dat het merendeel van de bedrijven 1 tot 30 dagen te laat betaalt (48,1%).
Dirty Data kost bedrijven wereldwijd klauwen met geld. Bovendien lopen zij winst mis doordat ze concurrenten niet kunnen bijbenen die slimmer zijn met data en analytics.
De maatwerkoplossingen van Altares Dun & Bradstreet voor customized scoring en voorspellende fraude-indicatoren helpen onze klanten om klantacceptatiechecks te automatiseren en mogelijke fraude vroeg te signaleren.
Exorbitant hoge boetes, reputatieschade: de inzet van het Know Your Customer-proces is hoog. Wat zijn de voornaamste uitdagingen binnen het KYC-proces?
Het identificeren en verifiëren van uiteindelijk belanghebbenden (UBO’s) is tegenwoordig een essentiële component van zowel het Know Your Customer (KYC)-onboardings- als het monitoringsproces.
Als creditmanager is het belangrijk om betrokken te zijn bij het klantacceptatieproces. Het accepteren van nieuwe klanten brengt namelijk veel risico’s met zich mee.
Tegelijkertijd groeien, een efficiëntere compliance-functie én compliant blijven? Lees in deze whitepaper hoe je met de hulp van een dataprovider en slimme compliance-software compliant blijft, risico’s mijdt en groei faciliteert.
Het afgelopen decennium had je als b2b-marketeer geen gebrek aan data en tools. Integendeel. Marketeers hebben de beschikking over ruim 5000 gespecialiseerde software-tools en gebruiken gemiddeld zo’n 70 verschillende databronnen.
Hoewel de AI-revolutie nog echt op stoom moet komen, zijn er al succesverhalen in overvloed. Denk aan de chatbot van KLM Royal
Dutch Airlines, die meer dan 50 procent van de 130.000 social mediamentions met minstens 95 procent accuraatheid afhandelt.
Hoe neem je als bedrijf de beste beslissingen? De toverformule: zorg dat je precies weet wat er speelt én gaat spelen. Makkelijk gezegd, steeds makkelijker gedaan. Business analytics, het vakgebied dat zich hierover buigt, gaat namelijk met grote sprongen vooruit.
Altares Dun & Bradstreet
Otto Reuchlinweg 1094
3072 MD Rotterdam