Het identificeren en verifiëren van uiteindelijk belanghebbenden (UBO’s) is tegenwoordig een essentiële component van zowel het Know Your Customer (KYC)-onboardings- als het monitoringsproces. Deze whitepaper helpt om de complexiteiten van juridische beneficial ownership-structuren beter te begrijpen. Ook geeft het inzicht in hoe data en analytics de snelheid en nauwkeurigheid van UBO-identificatie kunnen verbeteren én hoe je als organisatie profiteert van verbeterd kennismanagement.
De grootste uitdagingen van beneficial ownership tackelen
De eisen voor het identificeren en verifiëren zijn toegenomen, terwijl de toegang tot informatie nog steeds beperkt is en de juridische verhulstrategieën meerlagig en complex zijn. In deze paper zetten we de grootste uitdagingen van beneficial ownership op een rijtje.
De complexiteiten van eigendom en zeggenschap ontrafelen
Het ontwarren van complexe juridische structuren die zijn ontworpen om UBO’s te verhullen is een enorme uitdaging. We visualiseren een aantal mogelijke UBO structuren om de complexiteiten van juridische beneficial ownership-structuren uit te leggen.
Een datageïnspireerde UBO aanpak toepassen
Voor veel organisaties is het bepaald geen kinderspel om tot op detailniveau
te komen in het KYC proces. Het duurt vaak dagen om handmatig opgegeven informatie zoals bedrijfsnaam, adres en registratiedetails te identificeren, deze informatie te verifiëren en – waar nodig – Enhanced Due Diligence (EDD) uit te voeren. Ontdek hoe data en analytics de snelheid en
nauwkeurigheid van UBO-identificatie kunnen verbeteren én hoe je als
organisatie profiteert van verbeterd kennismanagement.