Het is een bekend gegeven dat het werven van een nieuwe klant 5 keer duurder is dan het behouden van een bestaande klant. Maar wist je ook dat er vaak vele kansen en mogelijkheden zijn binnen jouw bestaande klanten?
Inzicht in concernstructuren
Wellicht verkoopt u relatief weinig aan een heel groot bedrijf. Of blijkt een ‘kleine klant’ onderdeel te zijn van een zeer groot concern. Met de informatie van Altares Dun & Bradstreet kan je nieuwe kansen en mogelijkheden binnen jouw bestaande klantenportefeuille blootleggen. Deze hebben een veel groter kans op succes dan koude leads. De additionele data in de Dun & Bradstreet datacloud maken duidelijk hoe groot jouw ‘share of wallet’ is bij jouw klanten en welke klanten meer tijd en aandacht verdienen. De wereldwijde concernstructuren van Altares Dun & Bradstreet maken voor jou inzichtelijk waar extra kansen liggen. Als jouw klant onderdeel uit maakt van een groter geheel (concernstructuur) dan is de kans groot dat de bedrijven binnen dat concern ook interesse hebben in jouw producten of diensten. Je hebt immers al een ideale referentie. Door de Altares Dun & Bradstreet concerninformatie toe te voegen aan het klantenbestand verhoog je de effectiviteit van jouw marketinginspanningen.