Altares Dun & Bradstreet introduceert Trade Market Intelligence

Leestijd 3 minuten | Geschreven door Anne de Geus | 17 oktober, 2018

Persberichten

Brussel, 17 oktober 2018 – Altares Dun & Bradstreet introduceert ‘Trade Market Intelligence’, een hulpmiddel waarmee klanten inzicht verkrijgen in de internationale handel (import en export) van bedrijven. Met de toevoeging van deze gedetailleerde handelsstromen aan de huidige database van Altares D&B kunnen bedrijven prospects en leveranciers in ‘global trade’ beter in kaart brengen en gerichter risico’s in internationale supply chains identificeren en mitigeren. Altares D&B stelt bedrijven in staat om gerichter de internationale markt in kaart te brengen. De organisatie zet hiermee een grote stap voorwaarts in haar missie om bedrijven te helpen om van data een strategisch wapen te maken.

Altares Dun & Bradstreet introduceert Trade Market Intelligence

Internationale handel

Met de data over de internationale handel van bedrijven is het mogelijk om inzicht te krijgen in het soort en de hoeveelheid goederen die geïmporteerd en/of geëxporteerd worden. Bovendien worden buitenlandse investeringen (lokale activiteiten van multinationals) transparanter. In combinatie met de reeds aangeboden data over de financiële gezondheid, familiestructuur, de sectorclassificatie, faillissementenscore en het betaalgedrag (Paydex score), krijgen klanten van Altares D&B voortaan een breder beeld van prospects, partners, leveranciers en andere samenwerkingspartners.

Overheid

De overheid heeft ook baat bij het verruimen van het handelsbeeld bij het toekennen van programma’s om de economie te stimuleren. Ze krijgt concrete inzichten in de relatie tussen exportactiviteiten en de gezondheid van het bedrijfsleven. De Europese Commissie maakt ook gebruik van deze nieuwe Tade Market Intelligence.

Ziv Baida, Sales Leader bij Altares Dun & Bradstreet Benelux: “Met trots mogen we onze nieuwe dienst aankondigen. We helpen klanten al jarenlang trouw met het bieden van een klantbeeld van meer dan 300 miljoen bedrijven en nu mogen we ook gegevens over de internationale handel toevoegen om nog meer inzichten te bieden. Zo helpen we klanten met de juiste informatie voor beslissingen op strategisch, tactisch en operationeel niveau.”

Deel via social media

Anne de Geus

Marketing Campaign Officer

Whitepaper

Credit Monitoring

Kansen voor jouw organisatie in beeld

Een kredietcheck bij klantacceptatie is waardevol, maar ook meteen verouderd. Het échte kredietrisico begint eigenlijk juist pas nadat je een klant hebt geaccepteerd. De oplossing: monitor de financiële gezondheid van je klanten real-time.

Pdf van 16 pagina’s, 0,4 MB
Credit Monitoring

Wilt u meer lezen over creditmanagement en compliance?

Een bedrijf of D-U-N-S nummer opzoeken?

Een artikel of onderwerp opzoeken?

Suggesties

Schrijf je nu in!

Ja, ik wil elke maand op de hoogte worden gebracht van trends & ontwikkeling rondom Credit Risk, Compliance, Master Data, Supply Chain en Sales & Marketing.

Je keuze voor

quizz outcome