Data is een waardevolle resource voor je bedrijf. Externe bedrijfsdata over je klanten, leveranciers en prospects kan zelfs van onschatbare waarde zijn. Het helpt je namelijk om groeikansen te ontdekken, risicoโs te vermijden, en tijd en kosten te besparen. Toch hebben lang niet alle bedrijven weet van het potentieel van externe bedrijfsdata. Hoe boost je met deze gegevens je business performance?
Data gedreven werken is meer dan een hype. Het is een succesformule die je met een boog om meningen, gokken, mitsen en maren heen stuurt, zodat je recht op je bedrijfsdoelen afgaat. Want dankzij data doorzie je markten en weet je alles van klanten, producten, prospects en leveranciers. Niet verwonderlijk dus dat data gedreven bedrijven veel beter presteren.
Alleen: hoe vind je vandaag de dag in de stortvloed aan data iets nuttigs? Extra complicerend: misschien weet je niet eens waarnaar je op zoek bent โ omdat je niet doorhebt wรกt er allemaal voorhanden is.
Data over 300 miljoen bedrijven
Wat in ieder geval mรกkkelijk voorhanden is: externe bedrijfsdata. Met de Dun & Bradstreet-database heb je toegang tot bedrijfsinformatie over 300 miljoen ondernemingen wereldwijd. Denk bijvoorbeeld aan concernstructuren, handelsdata, betalingsgegevens, kredietbeoordelingen, sanctielijsten en dozijnen andere soorten gegevens.