Marketing & Sales

Hoe goed je markt- of klantkennis ook is, er blijft altijd een grijs gebied tussen je huidige positie en de stip aan de horizon. Digitalisatie, innovatie maar ook constante veranderingen in de markt zorgen voor nieuwe mogelijkheden. En daar heb je data en inzicht voor nodig.

De markt in handen

Om data in te zetten als strategische richtlijn in marketing heb je de juiste combinatie nodig van bronnen die kwaliteitsdata bevatten. Altares Dun & Bradstreet biedt geverifieerde marktdata afkomstig uit het wereldwijde handelsleven. We stellen onze data beschikbaar in verschillende oplossingen die óók nog eens je data management processen optimaliseren.

De sleutel tot groei

Groei is de mantra voor uw sales- en marketingteams. En de sleutel tot groei is het creëren van uitstekende ervaringen voor je klanten en prospects. In de huidige wereld van digitale handel betekent dit dat je onze data moet gebruiken om de waarheid over je klanten te ontsluiten in al je systemen. Toonaangevende marketeers maken van deze nieuwe kunst een succesvolle realiteit.

Prospect targeting

De best presterende organisaties maken gebruik van bedrijfsdata en analyses als concurrentievoordeel om de buyer journey te versnellen. Alles begint met het identificeren en multichannel targeten van de juiste doelgroepen, het creëren van een gepersonaliseerde UX en het effectiever op elkaar afstemmen van Sales en Marketing teams.

Een eenduidig beeld

Forrester stelt dat 80% van de bedrijven moeite heeft om het volume, de diversiteit en de snelheid van hun klant- en prospect data te beheren. Dit kan resulteren in gemiste kansen en omzet, daarom is het zo belangrijk om een eenduidig beeld van je data te creëren en teams in staat te stellen om ideale prospects en belangrijke markten te identificeren.

Automatiseer inzichten

40% van de B2B-marketeers vindt dat hun salesteams niet over de juiste accountinzichten beschikken om met succes in contact te komen met prospects en leads. Met toegang tot kwalitatieve leads en diepgaande bedrijfsinformatie zullen verkoopteams in staat zijn om minder tijd te besteden aan het zoeken naar en verkopen van leads en meer tijd te besteden aan de verkoop.

Data als strategisch wapen in marketing

Handmatige processen automatiseren

Combineer onze data met webformulieren op je website. Distribueer B2B leads automatisch naar de juiste afdelingen en account managers op basis van bedrijfsgrootte, omzet, branch, geografische ligging of een van de vele andere kenmerken.

Klantdata opschonen & verrijken

Gebruik de Dun & Bradstreet datacloud om je CRM, Marketing Automation platform, Account Based Marketing platform of Customer Data Platform op te schonen en te verrijken. Verkrijg verbluffende inzichten over al je relaties en focus op wat echt belangrijk is.

Marktpositie in kaart brengen

Definieer jouw markt. Bereken de totale marktomvang en jouw aandeel hierin. Waar sta jij sterk vertegenwoordigd en waar minder? Spot groeikansen in zowel bestaande- als nieuwe markten. Analyseer in één oogopslag waar de hoogste potentie ligt.

Nieuwe prospects identificeren

Wat zijn kenmerken van jouw huidige klanten en hoe is je klantportfolio onderverdeeld? Identificeer jouw meest waardevolle klanten en vind met behulp van onze data eenvoudig look-a-likes in je markt. Verlaag cost per lead en verhoog je conversieratio.

Cross- en upsell mogelijkheden spotten

Ontdek cross-sell kansen binnen je klantportfolio. Verkrijg inzicht in familiestructuren en achtergrondinformatie.

Alle cruciale inzichten om groei te realiseren

Wereldwijde marktdata

Raadpleeg commerciële data van +330 miljoen bedrijven als solide basis voor jouw markt- of klantanalyse.

Combineer jouw interne data

Upload je eigen klantinzichten. Combineer deze met Dun & Bradstreet’s data voor een compleet klant- of marktbeeld.

Groeikansen spotten

Voeg intelligentie toe. Transformeer ruwe datasets tot inzichten die je strategie optimaliseren. De data is er, net als de hulpmiddelen.

Marktpositie

Definieer jouw markt. Bereken de marktomvang en jouw aandeel hierin. Waar sta jij sterk vertegenwoordig en waar minder?

Marktpotentie

Spot groeikansen in zowel bestaande- als nieuwe markten in West-Europa. Analyseer in één oogopslag waar de hoogste potentie ligt.

Prospects identificeren

Segmenteer de markt op basis van de diepste criteria, keywords en andere zoekfunctionaliteiten en ga gericht te werk.

Klantanalyse

Wat zijn kenmerken van jouw huidige klanten en hoe is je klantportfolio onderverdeeld? Identificeer jouw meest waardevolle klanten.

Klantportfolio uitdiepen

Ontdek cross-sell kansen binnen je klantportfolio. Verkrijg inzicht in familiestructuren en achtergrondinformatie.

Marketingcampagnes optimaliseren

Optimaliseer workflow en zorg voor interessante prospects op de juiste plaats binnen je CRM- en salesafdeling.

Uitdagingen

Waarmee kunnen wij helpen?

Interesse of vragen?

Wilt u advies over hoe je onze data in kunt zetten voor de doelstellingen van uw bedrijf? Of heb je een vraag? Vul dan het formulier. We nemen zo snel mogelijk contact met je op.