radio 1 logo
Radio 2 logo
Hoorde je ons op de radio? Ontdek onze oplossingen voor CRM

Altares Dun & Bradstreet lanceert Data Blocks: een nieuwe manier van data-integratie

Leestijd 4 minuten | Geschreven door Anne de Geus | 26 februari, 2021

Persberichten

Data Blocks geeft gebruiker uitsluitend relevante data

Rotterdam, 26 februari 2021 – Bedrijfsdataspecialist Altares Dun & Bradstreet lanceert Data Blocks. Data Blocks is een nieuwe manier om precies de relevante data uit de Dun & Bradstreet Data Cloud – een wereldwijde database met informatie van meer dan 400 miljoen bedrijven – direct in de systemen en applicaties te streamen van de klanten van Altares Dun & Bradstreet.

Altares Dun & Bradstreet lanceert Data Blocks: een nieuwe manier van data-integratie

Data Blocks is onderdeel van Direct+, de reeds bestaande API van Altares Dun & Bradstreet en stelt organisaties in staat logische en thematische blokken te selecteren, en per Data Block het gewenste detailniveau te bepalen. Zo krijgen gebruikers uitsluitend de voor hen relevante data, wat de data waardevoller maakt en zorgt voor een toename in het gebruiksgemak.

Flexibele en schaalbare toegang tot data

Het verdelen van data op thema is een vernieuwende manier om data simpel, gestandaardiseerd en toch flexibel en schaalbaar aan te bieden. De thematische Data Blocks kunnen op elkaar worden aangesloten, om zo de perfecte dataset te creëren voor de gewenste toepassing. Voorbeelden van de Data Blocks zijn: Company Information, Principal & Contacts, Hierarchies & Connections en Company Financials.

2500 kiesbare data-elementen

Ieder Data Block heeft diverse, maximaal vijf, niveaus van gedetailleerdheid, ook wel de datalevels genoemd. Gebruikers kunnen kiezen of ze van een Data Block alleen de basisdata willen afnemen, iets specifieker, of tot elk klein detail. In totaal is er keuze uit zo’n 2500 verschillende data-elementen.

Binnen één maand na lancering zijn er al vijf nieuwe klanten van Altares Dun & Bradstreet die gebruik maken van Data Blocks. Naast de toename in het gebruiksgemak werd ook de transparante prijsopbouw goed door hen ontvangen.

David Verheecke, Managing Director Benelux bij Altares Dun & Bradstreet: “Dat data kwalitatief en actueel zijn, is vandaag niet meer afdoende. Gebruiksvriendelijkheid wordt steeds meer een factor. Want in de drukte van alledag gaan medewerkers niet een losse applicatie opstarten om in een kluwen van data te zoeken naar dat ene mogelijk relevante gegeven. Maar als ze precies de relevante gegevens krijgen aangeboden op de plek waar ze hun werk doen – rechtstreeks in Sales Force bijvoorbeeld – gebruiken ze het gretig. Dan pas wordt data omgezet in toegevoegde waarde voor de business.”

API Direct+

Omdat Data Blocks een nieuwe manier is van data-integratie binnen Direct+, profiteren Data Blocks-gebruikers van één API die de hele organisatie toegang geeft tot de wereldwijde Dun & Bradstreet Data Cloud. Dankzij Direct+ monitoring wordt de data uit de Data Blocks real-time geüpdatet, rechtstreeks in alle bedrijfsapplicaties van de gebruiker.

Deel via social media

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Anne de Geus

Marketing Campaign Officer

Whitepaper

Credit Monitoring

Kansen voor jouw organisatie in beeld

Een kredietcheck bij klantacceptatie is waardevol, maar ook meteen verouderd. Het échte kredietrisico begint eigenlijk juist pas nadat je een klant hebt geaccepteerd. De oplossing: monitor de financiële gezondheid van je klanten real-time.

Pdf van 16 pagina’s, 0,4 MB
Credit Monitoring

Wilt u meer lezen over creditmanagement en compliance?

2021 © - All rights reserved - Dun & Bradstreet B.V.
Legal      Privacy Policy

Je keuze voor

quizz outcome