Altares Dun & Bradstreet neemt Invoxis over: startup gespecialiseerd in Natural Language Processing (NLP)

Leestijd 5 minuten | Geschreven door Anne de Geus | 28 september, 2018

Persberichten

Rotterdam, 28 september 2018 – Altares Dun & Bradstreet, internationale leverancier van bedrijfsdata, maakt vandaag de overname van Invoxis bekend. Deze Franse startup specialiseert zich in de optimalisatie en visualisatie van data ten behoeve van ‘know your customer’ (KYC)-processen.

Het in Parijs gevestigde Invoxis werd in 2013 opgericht en heeft 12 medewerkers in dienst. Het maakt gebruik van de laatste techniek op het gebied van text mining en datavisualisatie om klanten te helpen met het automatiseren van hun KYC-processen. De technologie voor Natural Language Processing (NLP) van Invoxis maakt het mogelijk om gestructureerde en ongestructureerde data uit diverse bronnen te verzamelen en analyseren, zoals informatie uit kranten, internetpublicaties, social media, websites en bedrijfsdatabases. Dit draagt bij aan efficiëntere KYC- en AML (Anti-Money Laundering)-processen.

“We leven in een tijd waarin big data uitgroeit tot een operationele realiteit. Deze overname sluit perfect aan op onze strategie om onze leiderschapspositie in de markt voor data-intelligence te bestendigen”, zegt Patrice Ceccaldi, de bestuursvoorzitter van Altares. “In deze wereld van voortdurend veranderende technologie verzamelen, analyseren en structureren we data om die om te vormen tot business intelligence die op flexibele wijze kan worden ingezet als input voor de besluitvorming van senior en operationele managers. We helpen onze klanten daarmee om hun data te transformeren tot een pijler van groei.”

“Door onze krachten met Invoxis te bundelen geven we ons innovatievermogen een boost. Met de verwerving van hun unieke en uiterst geavanceerde technologieën kunnen we snel nieuwe oplossingen voor informatievoorziening afleveren die bedrijven krachtige meerwaarde bieden. We zullen ons team daarnaast uitbreiden met experts op het gebied van taalanalyse en compliance. En onze samenwerking zal snel vruchten afwerpen. Zo introduceren we op 2 oktober IndueD™. Dit is een nieuw cloud-platform voor due diligence dat Altares en Invoxis samen hebben ontwikkeld. En dat is slechts de eerste van onze gezamenlijke innovaties!”

“We zijn verheugd om toe te treden tot de Altares Group”, zegt Pierre Quintard, de executive director van Invoxis. “Hiermee luiden we een nieuwe fase in de ontwikkeling van onze onderneming in. We zijn enorm enthousiast over de kansen die Altares ons biedt om onze technologie en knowhow aan een bredere markt aan te bieden. De reputatie, data-activa en marketingorganisatie van Altares zijn ijzersterk. Ze stellen ons in staat om de innovatieve oplossingen voor concurrentie-informatie en risicoanalyse af te leveren waar de markt om vraagt.”

Deel via social media

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Anne de Geus

Marketing Campaign Officer

Whitepaper

Credit Monitoring

Kansen voor jouw organisatie in beeld

Een kredietcheck bij klantacceptatie is waardevol, maar ook meteen verouderd. Het échte kredietrisico begint eigenlijk juist pas nadat je een klant hebt geaccepteerd. De oplossing: monitor de financiële gezondheid van je klanten real-time.

Pdf van 16 pagina’s, 0,4 MB
Credit Monitoring

Wilt u meer lezen over creditmanagement en compliance?

2021 © - All rights reserved - Dun & Bradstreet B.V.
Legal      Privacy Policy

Je keuze voor

quizz outcome