Ik wil mijn leveranciersbestand consolideren

Om consolidatiemogelijkheden binnen jouw leveranciersbestand te identificeren, is aanvullende informatie en kennis over jouw leveranciers nodig. Aan de hand daarvan maak je inzichtelijk waar je kunt besparen en hoe je het aantal leveranciers kunt reduceren.

inzicht in leveranciers

Ontdek mogelijkheden om te besparen

Met behulp van de uitgebreide internationale Dun & Bradstreet Data Cloud kan je jouw leveranciersbestand verrijken met waardevolle extra informatie. Zo wordt het inzichtelijk met welke leveranciers je zaken doet. Het kan zijn dat je (wereldwijd) meerdere leveranciers gebruikt voor het aanschaffen van dezelfde producten of diensten.

Inzicht in de activiteitencodes (SIC of SBI) van jouw leveranciers kan dus consolidatiemogelijkheden aan het licht brengen. Ook kan het voor komen dat je bij meerdere zusterbedrijven een overeenkomst bent aangegaan. In dit soort gevallen ligt het sluiten van een raamovereenkomst voor de hand om het aantal leveranciers te reduceren en te profiteren van schaalvoordelen. Inzicht in concernstructuren maakt duidelijk wat jouw spend is binnen de totale familiestructuur (concernbreed). Met de informatie van Altares Dun & Bradstreet ontdek je mogelijkheden om te besparen op jouw totale spend en creëer je één centraal inkoop (preferred supplier) bestand.

krediet en risico's solutions

Wil je meer weten over onze data voor procurement?

Neem contact met ons op. We helpen je graag.

De voordelen van je relaties écht kennen

Weet met wie je zaken doet en krijg grip op de risico's.

Wet keten aansprakelijkheid

Inzage in jouw aannemers en in wie zij inhuren om werkzaamheden te verrichten, helpt je om risico’s op het volledige aanbestedingsproject in kaart te brengen.

Nieuwe leveranciers selecteren

Ben je op zoek naar nieuwe leveranciers? Met onze data identificeer je leveranciers en kan je op basis van criteria, zoals financiële stabiliteit, een selectie maken waarmee je een nieuwe leverancier kiest die past bij de risico's die jij wilt nemen.

Tender of aanbesteding

Betrek bij de pre-kwalificatie van jouw aanbestedingstraject ook informatie als financiële stabiliteit en kredietwaardigeheid. Zo voorkom je gunning van een project aan een partij met hoog risico.

Schone data

Raakt je database vervuild door onvolledige gegevens? Onze data wordt dagelijks gemonitord en automatisch bijgewerkt, zodat je die met een gerust hart kunt koppelen aan je eigen systemen, zoals CRM of ERP.

Corporate linkages

Heeft je leverancier dochterondernemingen? Leg corporate linkages bloot en ontdek wie de bestuurders, aandeelhouders en andere financials van deze bedrijven zijn en check hen op sanctie- en PEP-lijsten.

Een volledig leveranciersbeeld

Door jouw data te verrijken met informatie over de activeteitencode of concernstructuren, krijg je meer inzicht in jouw leverancierbestand en ontdek je consolidatiemogelijkheden.

Onze producten

Onze producten voor procurement

D&B Credit

Inzicht in het betaalgedrag en de financiële situatie van 500+ miljoen bedrijven wereldwijd inclusief hun dochterondernemingen en daarvan de bestuurders en aandeelhouders.

D&B Supplier Risk Manager

Overzichtelijk beheer van je leveranciersportfolio. Alle inzichten en risico's van je leveranciers vanuit één omgeving en in realtime.

indueD

Realtime bedrijfsinformatie voor due dilligence onderzoek. Screen je leveranciers en partners op UBO’s, PEP’s, sanctielijsten en nog veel meer en weet met wie je zaken doet.

Waarmee kunnen we je helpen?

Wil je tijdens de pre-kwalificatie van je aanbestedingstraject een selectie maken op basis van de inschrijvingen? Dan is informatie over de financiële situatie en de mogelijke risico’s van de partijen van groot belang om een goed onderbouwde keuze te maken met wie je wel en geen zaken wilt doen. Met de Dun & Bradstreet Data Cloud maak je de financiële situatie van 500+ miljoen bedrijven wereldwijd inzichtelijk. Lees meer.

Met behulp van de uitgebreide internationale Dun & Bradstreet Data Cloud kan je jouw leveranciersbestand verrijken met waardevolle extra informatie. Zo wordt het inzichtelijk met welke leveranciers je zaken doet, en kun je bijvoorbeeld ontdekken dat je meerdere leveranciers gebruikt voor het aanschaffen van dezelfde producten of diensten. Lees meer.

Betrouwbare en actuele informatie is essentieel in het selectieproces van nieuwe leveranciers. De belangen en risico’s zijn simpelweg te groot om partijen ‘op hun blauwe ogen’ te vertrouwen. Op basis van de informatie in de D&B database kan je leveranciers identificeren (met wie doe ik precies zaken). Vervolgens kan je de bijbehorende commerciële risico’s in kaart brengen en de kredietwaardigheid beoordelen. Verder kan de wederzijdse afhankelijkheid in kaart worden gebracht. Lees meer.

Een initiële check bij het selecteren van een leverancier is niet afdoende. Belangrijk is vervolgens alle wijzigingen in risico’s inzichtelijk te maken en te monitoren. Zo blijf je exact op de hoogte hoe de risico’s zich in jouw totale supply chain ontwikkelen. Alleen met deze informatie kan je alle risico’s binnen jouw portfolio juist inschatten. Lees meer.

Inzicht in jouw leveranciersportefeuille geeft je controle over de logistieke keten en maakt duidelijk waar jouw risico’s en kansen liggen. Je verstevigt jouw onderhandelingspositie en identificeert consolidatiemogelijkheden. Het geeft je de nodige informatie om jouw supply chain goed te managen en de continuïteit van jouw processen te waarborgen. De combinatie van jouw eigen gegevens met die van D&B biedt jou handvatten voor het maken van waardevolle analyses en managementrapportages, zoals een spend analyse, spend cube en spend control. Lees meer.

Een bedrijf of D-U-N-S nummer opzoeken?

Een artikel of onderwerp opzoeken?

Suggesties

Je keuze voor

quizz outcome