radio 1 logo
Radio 2 logo
Hoorde je ons op de radio? Ontdek onze oplossingen voor CRM

Welke trends vinden we op de Big Data Expo?

Leestijd 4 minuten | Geschreven door Michiel Scheepens | 4 september, 2018

19 en 20 september is het weer zover, dan opent de Jaarbeurs de deuren voor de Big Data Expo. Als Platinum Partner zijn wij uiteraard aanwezig met een gave stand en interessante kennis sessie. In twee dagen raken bezoekers geïnspireerd door alle nieuwe trends en ontwikkelingen op het gebied van data. Hoe zetten organisaties vandaag de dag de groeiende hoeveelheid data gestructureerd in om betere beslissingen te nemen?

Welke trends vinden we op de Big Data Expo?

Van data scientists en engineers tot aan BI-specialisten en marketeers, de Big Data Expo biedt ruimte voor iedereen die data inzet als strategisch wapen. Benieuwd wat je kunt verwachten tijdens de beurs? Wij geven hier alvast een voorproefje.

1. De vraag naar real-time data groeit

Organisaties kunnen niet meer om het datagedreven werken heen. Omdat data snel veroudert, zijn er systemen en beheerders nodig die real-time datamanagement realiseren. Bovendien zorgt de ontwikkeling van IoT voor een vraag naar oplossingen om snel grote hoeveelheden data te verwerken.

2. Het gat tussen een plan en daadwerkelijke start

Data biedt allerlei kansen om waarde te creëren. Het biedt de mogelijkheid om bestaande klanten te verrassen en inzichten te krijgen over nieuwe focusmarkten. Maar de kansen moeten gegrepen worden om ervan te profiteren. Bij veel bedrijven liggen wel plannen om aan de slag te gaan met data, maar er worden nog geen concrete stappen gezet. De juiste mensen en de juiste tools zijn het antwoord. Op de Big Data Expo bespreken we op onze stand hoe de eerste stappen gezet kunnen worden.

3. Marketing en sales zien kansen in prospectprofielen

In de B2B-markt hebben de afdelingen marketing en sales de grote wens om data te gebruiken, op de voorwaarde dat data kwalitatief genoeg is om aan klantbehoeften te kunnen voldoen. Op dit moment werken deze afdelingen nog niet altijd datagedreven, omdat ze onvoldoende informatie hebben om kwalitatieve beslissingen te maken. Door ‘gaten’ in klant- en prospectprofielen gaan veel marketing- en verkoopkansen verloren.

4. Toegenomen voordelen van data-gedreven Customer Experience

Een Data Driven Customer Experience biedt veel voordelen, denk aan omzetverhoging, kostenreductie, versnelde procesverbeteringen en kwaliteitsstijging. Daarnaast kun je klanten persoonlijker van dienst zijn. De Data Driven Customer Experience wordt succesvol toegepast door organisaties die hun eigen data combineren met externe data. De mix maakt voorspellende analyses mogelijk, waardoor men beter inzicht krijgt in de oorzaak van bedrijfsresultaten.

Op de Big Data Expo belichten we de rol van data in de huidige uitdagingen en ontwikkelingen in de markt. In de doorlopende lezingen geven we samen met andere data-experts en klanten inhoudelijke inzichten in de ontwikkelingen van data en de mogelijke toepassingen. Bekijk hiervoor het programma. Daarnaast staat er een ‘best practices kennis sessie met Manpower’ en een inspirerend team aan experts klaar om al jouw data gerelateerde vragen te beantwoorden.

Zien we je in september? Registreer je hier!

Deel via social media

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Michiel Scheepens

Marketing Team Coordinator

Whitepaper

Data Detox

Raak je overtollige data kilo’s kwijt

Dirty Data kost bedrijven wereldwijd klauwen met geld. Bovendien lopen zij winst mis doordat ze concurrenten niet kunnen bijbenen die slimmer zijn met data en analytics. Met deze whitepaper stomen we je klaar voor efficient data management.

Pdf van 29 pagina’s, 0,4 MB
Data Detox

Wil je meer lezen over creditmanagement en compliance?

2021 © - All rights reserved - Dun & Bradstreet B.V.
Legal      Privacy Policy

Je keuze voor

quizz outcome