Nieuwe klanten, nieuwe risico’s? Niet altijd. Want naast het controleren met wie je in zee gaat kun je, om kredietrisico’s te beperken, tijdens elke fase van het kredietproces anticiperen op diverse signalen. Het begint al vóór je een offerte stuurt en stopt zeker niet als de klant eenmaal producten of diensten bij je afneemt. Want dan ga je namelijk leveren. En beginnen de risico’s pas echt.
Blijvend je klanten monitoren? Zo kun je nare verassingen voorkomen, tijdig maatregelen nemen en je DSO verlagen. Zoals betalingsvoorwaarden stellen wanneer je ziet dat de kredietwaardigheid van een klant verandert. Krijg je juist een positief signaal? Dat betekent een extra kans voor sales. Plus: wanneer jij je klant – inclusief zijn kredietwaardigheid – écht kent, kun je hem veel beter van dienst zijn.
Ontdek in onze infographic hoe monitoring aan de hand van actuele kredietinformatie, voorspellende indicatoren, scores en alerts je helpt in de 7 fases van het kredietproces. Verder lezen? Lees de blog: Drie voordelen van het monitoren van kredietrisico’s voor jouw bedrijf.
Ben je geïnteresseerd in de mogelijkheden om kredietrisico’s binnen jouw bedrijf te monitoren? Bekijk dan onze oplossingen voor credit risk management. Zoals D&B Finance Analytics, (voorheen D&B Credit) ons platform voor risico- en portfoliomanagement.