Dutch companies paid better in 2020 than in 2019

Leestijd 5 minuten | Geschreven door Anne de Geus | 21 juni, 2021

Press releases

Uit een analyse van Altares Dun & Bradstreet wereldwijd, blijkt dat Nederland tot de top drie beste betalers ter wereld hoort. David Verheecke, Managing Director Benelux: “Zoals zichtbaar is, brengen Nederlandse bedrijven het er ook in tijden van crisis een stuk beter vanaf dan andere bedrijven wereldwijd.”

Dutch companies paid better in 2020 than in 2019

Nederland behoort in top drie beste betalers ter wereld

Rotterdam, 21 juni 2021 – In de tweede helft van 2020, het jaar waarin de coronacrisis uitbrak, betaalde er meer Nederlandse bedrijven hun rekeningen op tijd dan in de laatste helft van 2019. Zo betaalde in de tweede helft van 2020 75 procent van de Nederlandse bedrijven de nota’s binnen de gestelde termijn, in de tweede helft van 2019 was dit nog 69,2 procent. Het gaat om een stijging van 5,8 procent. Dit blijkt uit de halfjaarlijkse Payment Study die bedrijfsdataspecialist Altares Dun & Bradstreet uitvoert, in samenwerking met wereldwijde partners.

Bedrijven betalen beter dan begin 2020

Nederland is het enige land in Europa met deze aanzienlijke groei in betaalsnelheid. Geen enkel land kende hogere groei, alleen Finland (+4,9%) komt in de buurt. Wereldwijd behoort Nederland tot de top drie best betalende landen van 2020. Alleen Deense en Poolse bedrijven betaalden hun rekening beter, respectievelijk 87 en 76 procent van de bedrijven daar gevestigd betaalde op tijd. Het slechts betalen bedrijven in Portugal (16%), Israël (16%) en Roemenië (13%).

Alleen Nederland kent deze groei tussen 2019 en 2020

David Verheecke, Managing Director Benelux en Group COO: “Met The Payment Study met data tot aan 31 december 2020 zien we goed hoe de bedrijven wereldwijd betalen. Daarbij zien we ook hoe grote ontwikkelingen zoals COVID-19 het betaalgedrag wereldwijd beïnvloeden. Zoals zichtbaar is, brengen Nederlandse bedrijven het er ook in tijden van crisis een stuk beter vanaf dan andere bedrijven wereldwijd.”

Lees hier het hele rapport

Share on social media

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Anne de Geus

Marketing Campaign Officer

White paper

Credit Monitoring

Opportunities for your organization in focus

A credit check at customer acceptance is valuable, but also immediately outdated. The real credit risk actually begins after you have accepted a customer. accepted. The solution: monitor the financial health of your customers in real time.

Pdf of 16 pages, 0.4 MB
Credit Monitoring

Would you like to read more about credit and compliance?

2021 © - All rights reserved - Dun & Bradstreet B.V.
Legal      Privacy Policy