Zoekmachine brengt bedrijven in kaart die zijn getroffen door de aardbeving in Japan

Leestijd 5 minuten | Geschreven door Anne de Geus | 4 april, 2011

Press releases

Vanaf vrijdag 1 april is er een gratis zoekmachine (Japan Disaster Business Search) beschikbaar die in kaart brengt welke bedrijven gevestigd zijn in de Japanse regio’s die op 11 maart zijn getroffen door de aardbeving en tsunami.

De zoekmachine helpt Nederlandse bedrijven inzicht te krijgen in mogelijke financiële risico’s en gevaren voor hun bedrijfscontinuïteit. De zoekmachine is een initiatief van leverancier van handelsinformatie Dun & Bradstreet.

Jan Willem de Vries, algemeen directeur van Dun & Bradstreet: ‘Dergelijke gebeurtenissen hebben verstrekkende gevolgen en hebben een impact voor bedrijven die rechtstreeks of indirect zaken doen met Japanse bedrijven. We hebben onze data opengesteld om bedrijven te helpen de impact op korte en lange termijn correct in te schatten. Veel Nederlandse bedrijven hebben namelijk Japanse klanten, partners of leveranciers.’ Dun & Bradstreet komt binnenkort teven met een bijgewerkt Japan Risk Line rapport met extra informatie, dat de impact beschrijft van de ramp op de commerciële activiteiten in Japan.

150 000 bedrijven geïdentificeerd in getroffen regio’s

Dun & Bradstreet identificeerde ruim 150.000 bedrijven in de regio’s Fukushima, Miyagi en Iwate op basis van zijn databronnen. Gebruikers kunnen zoeken op bedrijfsnaam of het zogeheten D-U-N-S-nummer: voluit Data Universal Numbering System. Een unieke identificatiereeks die de basis vormt van de wereldwijde D&B-database, waarop de identificatie van individuele ondernemingen en de concernrelaties tussen de ondernemingen is gebaseerd. De zoekmotor toont om welke bedrijven het gaat en of een bedrijf in de getroffen regio is gevestigd.

Share on social media

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Anne de Geus

Marketing Campaign Officer

White paper

Credit Monitoring

Opportunities for your organization in focus

A credit check at customer acceptance is valuable, but also immediately outdated. The real credit risk actually begins after you have accepted a customer. accepted. The solution: monitor the financial health of your customers in real time.

Pdf of 16 pages, 0.4 MB
Credit Monitoring

Would you like to read more about credit and compliance?

2021 © - All rights reserved - Dun & Bradstreet B.V.
Legal      Privacy Policy