Allegion Netherlands B.V. houdt mensen wereldwijd veilig met data van Altares Dun & Bradstreet
Allegion is een toonaangevende, internationale producent gespecialiseerd in veiligheidsoplossingen voor de commerciële en institutionele sector. Aan de hand van eenvoudige en geavanceerde technologie ontwikkelt en produceert Allegion mechanische, elektronische en mobiele beveiligingsoplossingen. Daarnaast ontwikkelt het bedrijf software en geïntegreerde beveiligingsoplossingen met als doel: een verbonden wereld. Zo beschermt Allegion mensen en organisaties van over de hele wereld tegen inbraak, brand en andere bedreigingen. Altares Dun & Bradstreet is daarbij al jarenlang een vertrouwde datapartner voor de Nederlandse markt.
Allegion
2013
Actief sinds 2013
11.000
Medewerkers wereldwijd
130+
Landen verkoop
Naast dat Altares Dun & Bradstreet ons toegang geeft tot een databank met informatie van bedrijven over de hele wereld, denken ze ook actief met ons mee. Wij weten dat er een team achter ons staat dat hun eigen systemen goed kent en ons daarin de weg kan wijzen. Altares Dun & Bradstreet zorgt ervoor dat wij ons werk kunnen doen.”
1. De uitdaging
Gegevensbeheer na fusie
Onder Allegion vallen diverse merken die wereldwijd actief zijn. Om de diversiteit van deze markten duidelijk in kaart te brengen, werkt Allegion Netherlands B.V. samen met Altares Dun & Bradstreet. Het bedrijf maakt gebruik van D&B Finance Analytics (voorheen D&B Credit), dat hen inzicht geeft in de zakelijke gegevens van meer dan 150 miljoen organisaties wereldwijd. Deze tool biedt heldere kredietrapporten om het kredietrisico van bedrijven te monitoren. Ook automatiseert het kredietprocessen en kredietbeslissingen.
In 2020 heeft Allegion haar magazijnen vanuit Duitsland, Engeland, Frankrijk en Nederland samengevoegd. Dit had invloed op grote merken zoals AXA, Trelock en Kryptonite. Deze merken zijn naar Nederland verplaatst en Allegion Netherlands BV fungeert nu als een centraal punt voor de facturatie en verzending van fiets- en thuisbeveiliging. Het centraliseren van de magazijnen van de individuele merken resulteerde daarnaast ook in de samenvoeging van klantenportefeuilles van de diverse landen. Dit zorgde voor een abrupte stijging van het aantal klanten in Nederland, van ongeveer 400 naar ruim 5000. Deze toename leidde tot dubbele gegevens en er kwamen bedrijven aan het licht waarvan Allegion Netherlands B.V. weinig informatie had. Monica Welsing, Team Lead Credit Control Management bij Allegion Netherlands BV, merkte op dat dit constante monitoring van (potentiële) klanten vereiste. Al snel kwam Allegion Netherlands B.V. voor een oplossing terecht bij Altares Dun & Bradstreet.
2 De oplossing
Zuivere monitoring van bedrijven
Het beheren van de nieuwe gegevens was een cruciale stap voor Allegion Netherlands B.V. Met ondersteuning van Altares Dun & Bradstreet werd gestart met het monitoren van klanten. Hiervoor werd allereerst de nieuwe klantenportefeuille opgeschoond. Dankzij een ratingsysteem kon Allegion Netherlands B.V. dubbele en foutieve informatie uit het systeem filteren en de ontbrekende informatie aanvullen via de data van Altares Dun & Bradstreet. Binnen de kortste keren beschikte Allegion Netherlands B.V. over alle actuele, belangrijke klantgegevens. Op deze manier kon het bedrijf heldere profielen creëren voor zowel huidige klanten als potentiële klanten, en kregen ze tussentijds notificaties wanneer de omstandigheden rondom die klanten veranderden.
Welsing zegt: “We vonden vooral de zuiverheid van de data heel erg belangrijk, daar lag de prioriteit. Door het ratingsysteem en de adviezen van Altares Dun & Bradstreet konden we onze portefeuille opschonen en beschikken we over realtime informatie van nieuwe en bestaande klanten. Hierdoor ontstond er meer zekerheid. Hoewel we elk type klant graag verwelkomen, streven we naar financiële verantwoordelijkheid, voor zowel de klant als voor ons bedrijf. Wij staan daarbij altijd open voor overleg en alternatieve werkwijzen, zodat we kunnen voldoen aan de wensen van onze klant, binnen verantwoorde kaders.”
2015
5
2023
3. Het resultaat
Meer efficiëntie en beter risicobeheer
De data van Altares Dun & Bradstreet levert de veiligheidsproducent meer efficiëntie en betrouwbare inzichten op. D&B Finance Analytics heeft jarenlang geholpen bij het onderhouden van diverse klantenportefeuilles en het gebruik van monitoring doet hier nog een schepje bovenop. Allegion Netherlands B.V. ontvangt op deze manier realtime updates over (potentiële) klanten, maar krijgt ook relevant advies aan de hand van de actuele financiële gezondheid van deze bedrijven.
“Dankzij D&B Finance Analytics en monitoring hebben wij onze portefeuille opgeschoond en beter inzicht gekregen in klantgegevens”, aldus Welsing. “We hebben destijds al onze gedateerde informatie aangevuld en krijgen tot op de dag van vandaag meldingen als er veranderingen plaatsvinden. Denk aan grote financiële veranderingen of adreswijzigingen, maar ook aan wijzigingen van personen die verantwoordelijk zijn voor het tekenen van contracten. Het is eenvoudig om het portfolio te downloaden en in één oogopslag te zien of er veranderingen zijn. Mochten er ooit onduidelijkheden ontstaan, dan staat Altares Dun & Bradstreet direct klaar om een helpende hand te bieden. Ik waardeer het enorm dat ik met al mijn vragen en opmerkingen bij hen terecht kan.”
Naast het feit dat de data inzicht biedt in de financiële gezondheid van bedrijven en gegevenswijzigingen, wordt er ook gefocust op duurzaamheidsaspecten van bedrijven. “Altares Dun & Bradstreet integreert ESG-aspecten (Environmental, Social, Governance) in het monitoren en beoordelen van bedrijven. Dat is erg waardevol, omdat het voor ons als bedrijf een uitdaging is om te achterhalen in hoeverre een bedrijf een duurzaam en maatschappelijk verantwoord beleid voert. Dankzij de data van Altares Dun & Bradstreet is dat nu mogelijk. Het is geruststellend om te weten dat onze klanten zich ook inzetten voor ESG-doelen, in lijn met onze eigen ambities.”
Wat andere klanten zeggen
“Data vormt de ruggengraat van onze business. In essentie kunnen wij niet functioneren zonder betrouwbare en actuele data.”
“Voordat we met een bedrijf in zee gaan, voeren we altijd een grondige analyse uit en vragen we verschillende bewijsstukken op voor identificatie en verificatie”
“We vonden vooral de zuiverheid van de data heel erg belangrijk, daar lag de prioriteit.”
‘Als bedrijf met een globale scope is het voor ons belangrijk dat we op basis van wereldwijde, betrouwbare data een stabiele oplossing voorhanden hebben’
‘Elke nieuwe klant willen we checken. Het slaapt voor iedereen veel lekkerder als je weet dat bedrijven waar je nog geld van tegoed hebt, dat ook echt kunnen betalen.’
‘Om er zeker van te zijn dat wij overal goede, betrouwbare dealers betrekken, hebben we de expertise van Altares Dun & Bradstreet nodig.’
‘We kunnen voortaan proactief handelen als het gaat om kredietrisico.’
‘We hadden een andere bedrijfsinformatieleverancier, maar bij het testen bleek dat we met hun gegevens maar 45 procent van onze klanten dekten.’
‘Zaken doen op basis van actuele, complete en correcte data.’
‘Alleen door te automatiseren kunnen wij flinke meters maken.’
‘Verbeterd klantinzicht en optimale dienstverlening’
‘Voor Barco is het belangrijk om je strategie en je beslissingen te ondersteunen met marktdata.’