- Producten & DienstenDienstenOnderwerpenProductenKrediet & RisicoComplianceData ManagementData-driven Sales & MarketingProcurementAPI & IntegratiesESG insights
- Onze data
- Kennis
- Contact
Voor een wereldwijde HR-expert als Manpower is het van cruciaal belang om op ieder moment inzicht te hebben in ontwikkelingen en haar eigen positie op de arbeidsmarkt. In een wereld die steeds verder digitaliseert, zag ās werelds grootste uitzendorganisatie de kans om op dit gebied nog beter te presteren.
Door het aantal handmatige handelingen zoveel mogelijk te beperken besparen we tijd, vergroten we het inzicht in accounts en beschermen we de door Dun & Bradstreet opgeschoonde databases tegen nieuwe vervuiling.ā
āVanwege de omvang was informatie vaak niet compleet en/of opgeslagen op moeilijk bereikbare plekken.ā
Voor een wereldwijde HR-expert als Manpower is het van cruciaal belang om op ieder moment inzicht te hebben in ontwikkelingen en haar eigen positie op de arbeidsmarkt. In een wereld die steeds verder digitaliseert, zag ās werelds grootste uitzendorganisatie de kans om op dit gebied nog beter te presteren. Om optimaal gebruik te kunnen maken van alle beschikbare marktdata, werd een partnerschap aangegaan met Altares Dun & Bradstreet.
Met een landelijke dekking en bijna duizend opdrachtgevers in Nederland beschikt Manpower over veel data, die worden verwerkt en verzameld op basis van drie pilaren: kandidatendata, vacaturedata en data over opdrachtgevers. Vanwege de omvang was deze informatie echter vaak niet compleet en/of opgeslagen op moeilijk bereikbare plekken. Hierdoor ging veel tijd verloren bij het handmatig ordenen en verwerken ervan. Nog geen halfjaar geleden besloot Manpower dat het tijd werd om grondige veranderingen aan te brengen in de manier waarop zij met haar data omging.
Dankzij de vernieuwingsslag zet Manpower een strategie op die gebaseerd is op meer relevante, nauwkeurige en volledige data dan voorheen. Hierdoor profiteert de hele organisatie van meer intelligentie en vernieuwende inzichten binnen de eigen systemen.
āOok leidt onze nieuwe data-gedreven aanpak tot een meer gestroomlijnd marketingbeleid. Marketingcampagnes kunnen veel gerichter worden ingezet, omdat ze gebaseerd zijn op relevante data.ā
Veel verschillende afdelingen hebben reeds baat bij de data-gedreven aanpak. Zo is het voor accountmanagers direct duidelijk welke moederorganisatie er boven een bedrijf hangt en of er eerder zaken zijn gedaan met deze groep, wat leidt tot minder tijdsverspilling en meer efficiĆ«ntie āOok leidt onze nieuwe data-gedreven aanpak tot een meer gestroomlijnd marketingbeleidā, zegt Evelyn Schwarte, Director Marketing & Communicatie voor ManpowerGroup. āMarketingcampagnes kunnen veel gerichter worden ingezet, omdat ze gebaseerd zijn op relevante data.āāØāØDe Meulemeester: āIedereen binnen Manpower ziet nu dezelfde inzichten en spreekt dezelfde datataal. We kijken uit naar onze volgende stappen in de vertaalslag van data naar business.ā
Altares Dun & Bradstreet
Otto Reuchlingweg 1094
3072 MD Rotterdam